Sömürgeci Kültüre Karşı Sanat: Kent Monkman
Sömürge ve koloniciliğe cinsellik ve doğa ile saldırı.
Kanada yerel halklarından biri olan Cree soyundan gelen ressam ve performans sanatçısı Kent Monkman, Amerika kıtasının keşfi ile başlayıp izleri günümüzde dahi devam eden yerel halkların kolonileştirilme ve asimile edilme sürecine karşı mücadele eden sanatçılardan biridir. Fakat Monkman'ın sanatı incelendiğinde, birçok sanatçının aksine, sömürge kültürüne eleştiri yerine bu kültüre doğrudan bir saldırı görülmektedir. Özellikle kendi yarattığı transseksüel bir yerli olan Miss Chief Eagle Testicle karakteri ve cinselliği kullanarak tarihsel değeri olan Amerikan ve Kanada kültürüne ait tabloları yeniden oluşturur - Bu noktada örnekler Miss Chief karakterinin siyasi karakterler ile toplantılar yapmasından halk kahramanları ile cinsel ilişkiye girmesine kadar uzanmaktadır - ve bir yandan doğrudan ataerkil sömürge kültürünün katı bir şekilde reddettiği unsurları hedef alırken diğer yandan hemen hemen her seferinde yerli halkların doğaya olan bağlığını tasvir eder.
Yukarıda görülen Daddies isimli tablo, Monkman'ın sanatında öne çıkan pek çok alışkanlığının bi özeti olarak kabul edilebilir. Eğer tablodaki karakterlerin pozisyonları iyi analiz edilirse, bahsedilen bu alışkanlıklar kolayca fark edilecektir. Öncelikle Monkman'ın kendi karakteri Miss Chief'e bakıldığında Avrupa üst sınıfının temsili olan bu zengin kalabalığa göre daha alçak bir pozisyondadır, fakat asıl iğneleme Miss Chief'in yaşam tarzını kesinlikle reddeden bu kesimin bütün dikkatinin aslında onun üzerinde olmasında yatmaktadır. İkinci olarak ise bu kesim arkada gözüken manzaraya sırtını dönmüş iken bir yerli olarak Miss Chief yüzünü doğaya çevirmiş olarak tasvir edilmiştir. Anlaşılacağı üzere bu ikinci unsur ise sözde üst ve kaliteli sınıf ve yerlilerin doğaya karşı tutumunu temsil ettiği söylenebilir.