Hemme'nin Öldüğü Günlerden Biri
Fırsat bulan herkesin izlemesi, bir cinayetin bu coğrafyada nasıl işlenemediğini görmesi gereken bir film.
Ankara Film Festivali'nde Ulusal Uzun Film Yarışması'nda "En İyi Film" ödülünü kazanan "Hemme'nin Öldüğü Günlerden Biri" kazandı. Film, daha önce de Venedik Film Festivali'nde "Juri Özel Ödülü" 'nü de kazanmıştı. Filmin senaristliğini ve yönetmenliğini, Eyüp karakterine can veren Murat Fıratoğlu yaptı. Geçen hafta Kızılay'daki Büyülü Fener Sineması'nda izlemeye fırsat bulduğum film, birçok ilgi çekici özelliğe sahipti.
"Hemme'nin Öldüğü Günlerden Biri"nde, maaşını alamaması üzerine patronu Hemme'yle girdiği kavga tarlada çalışan Eyüp'ü çok sinirlendirir. İş sonrası eve gidip tabancasını alan Eyüp, patronunu öldürmeye kararlıdır fakat o gün ne yapıp ettiyse amacına ulaşamaz. Filmin sonunda kendini patronuyla halay çekerken bulur.
Filmle ilgili dikkatimi çeken ilk nokta, karakterlerin, mekanın ve kıyafetlerin bilinçli olarak seçilmemiş, bir tarlaya gidip o anı kayda almışlar gibi durmasıydı. Daha çok Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz ve son zamanlarda Berkun Oya yapımlarında rastladığımız bu durum, filmin öne çıkan noktalarından biriydi.
Film, cinayet gibi ağır bir konuyu işlese de senaryoda çok fazla güldürü unsuru bulunmaktaydı. Olayın absürtlüğü zaman zaman seyircilerin sesli gülmesine neden oldu. Bu bağlamda, Murat Fıratoğlu'nun yazımı, filmin öne çıkan özelliklerinden bir diğeri. Diyaloglar ne kadar bizden de olsa çok iyi işlenmiş, zorlama bir samimiyet kurulmaya çalışılmamıştı. Yazarlığının yanında Murat Fıratoğlu'nun oyunculuğu da filmin öne çıkan noktalarından biriydi.
"Hemme'nin Öldüğü Günlerden Biri", kazandığı ödülleri hak etmesinin yanında, konuşulmaya devam edileceği aşikar. Fırsat bulan herkesin izlemesi, bir cinayetin bu coğrafyada nasıl işlenemediğini görmesi gereken bir film.