Indie Korku Oyunu Önerileri II
Bu yazıda özgün, psikolojik ve atmosferik korku öğeleri olan bazı indie oyunları keşfedeceğiz.
Birçok farklı konsepte, oynanış stiline ve estetiğe sahip korku oyunlarının arasından birbirinden eşsiz ve sürükleyici olanları derlediğimiz bu seçkimizde, ilk yazının devamı olarak yine özellikle kendine has olan oyunlara değineceğiz. RPG türünden FPS türüne oldukça farklı olan bu oyunların hepsinin ortak noktası muhteşem bir oyun zevki yaşatmaları ve ekranın başına adeta kilitlemeleri. Bazıları oldukça eski, bazıları ise yeni olan bu oyunların hepsini şiddetle öneriyorum, şimdi bunlara sırayla değinelim ve siz de kendinize göre olanları seçip bir göz atın.
Misao
Japon yapımı bir korku ve macera oyunu olan Misao, 2011 yapımı bir psikolojik korku oyunudur. Rahatsız edici atmosferi ve trajik anlatımıyla oyuncularda birçok farklı duyguyu uyandıran bu oyun, RPG Maker ile yapılmıştır ve bunun sayesinde oldukça nostaljik bir etkiye sahiptir. Oyun, keşfe açık bir dünya sunar ve bu keşifler sizi oyuna çekmek konusunda oldukça etkilidir. Misao, oyuncu tarafından oluşturulan bir lise karakterinin etrafında şekillenir.
Oyundaki amacımız Misao adındaki kaybolan zorbalanmış ve utangaç bir kızı bulmaktır. Okulda oluşan ve öğrenciler ile öğretmenlerin ölümüne sebep olan paranormal olaylar silsilesiyle birlikte okulun lanetli olduğu ortaya çıkar ve Misao’nun kaybolmasındaki gizemi çözmek bize düşer. Oyun; zorbalık, yalnızlık, intikam duygusu ve istismar gibi temalara değinir ve sonunda Misao üzerindeki gizemi açıklar. Birçok bulmaca ve keşif elementi bulunduran oyun, oyuncunun seçimlerine göre farklı sonlara sahiptir.
Mad Father
Mad Father, Misao'nun yapımcısı Sen tarafından geliştirilmiş bir Japon indie korku oyunudur. 2012’de piyasaya sürülen bu oyun, tıpkı Misao gibi RPG Maker ile yapılmış, dolayısıyla benzer nostaljik elementlere sahip bir oyundur. Mad Father, geliştirilmiş grafikleri ve oyun mekanikleriyle 2016 yılında remastered olarak tekrar piyasaya sürülmüştür.
Oyunda Aya Drevis adındaki 11 yaşındaki bir kız olarak oynuyoruz. Aya’nın babası, ahlak dışı ve tuhaf deneyleriyle tanınan bir bilim adamı ve bu deneyleri yaptığı yer de tam olarak yaşadıkları köşkün içinde bulunan bir laboratuvar. Bu durum, Aya’nın olaylardan şüphelenmesine sebep olur. Ancak asıl olay bir gece köşkün korkunç yaratıklar tarafından istila edilmesiyle başlar. Babasının kurbanları köşkün içinde dolanırken Aya tüm bunların sebebini öğrenmek ve babasının korkunç planlarını ortaya çıkarmak için bir maceraya atılır. Oyun; aile, sadakat ve ahlaki ikilemleri işler ve grotesk yapısıyla birlikte birçok psikolojik korku elementi barındırır.
Deep Sleep Üçlemesi
Deep Sleep Üçlemesi oldukça atmosferik ve düşündürücü bulmacalarla dolu bir point-and-click serisidir. Bu seri, Deep Sleep (2012), Deeper Sleep (2013) ve The Deepest Sleep (2014) oyunlarını barındırır ve her biri gizemli ve korkunç rüyaların içine bizi sürükler. Karakterimiz kabusların içine sıkışır ve kaçmak için yollar arar, bu sırada karşımıza çıkan bulmacalar bazen oldukça zorlayıcı olabilir ancak bulmaca sevenler için tam da bu yüzden muhteşem bir oyundur. Oyun, varoluşsal korku öğeleri içerir ve bilincin doğası ve gerçekliğin göreceliliği gibi temalara değinir. Oyunun yapısı psikolojik korku ve sürrealizmi birleştirir ve aşırı kan gibi rahatsız edici görüntülerden ziyade tetikleyici basit şeylerle oyuncuda huzursuzluk yaratmaya, rahatsızlık vermeye dayalıdır. Dolayısıyla ucuz korku öğelerinin yerini daha derin ve varoluşsal korku öğeleri alır.
Nosferatu: The Wrath of Malachi
Nosferatu, Idol FX tarafından geliştirilen, hayatta kalma öğeleri içeren gotik bir korku oyunudur. 2003 yılında piyasaya sürülen oyun, klasik vampir hikayelerinden ve 19. Yüzyılın korku estetiğinden esinlenmiştir. Korku öğeleriyle birlikte aksiyon da içeren oyun, atmosferik gerilimi ve yönlendirici olmayan yapısıyla oyuncuya sürükleyici bir oyun deneyimi sunar.
Oyun, 1912 yılında ana karakter olan James Petterson’ın kardeşi Rebecca’nın Kont Tepes ile düğünü için bir Transilvanya şatosuna gitmesini konu alıyor. James buraya vardığında şatonun lanetli olduğunu, aile üyelerinin vampir olduğunu keşfeder ve kardeşinin bir kurban olarak kullanılacağını fark eder ve onu kurtarmak için maceraya atılır. Oyunun geçtiği yer oyuncuyu her zaman baskı altında tutar ve zaman sınırlamalarıyla birlikte oldukça gergin bir deneyim sunar. Bunlar da yetmezmiş gibi sınırlı kaynaklar, sağlık ve mühimmat arayışı oyuncuyu her zaman diken üstünde tutar ve tüm dikkatinizi vermenizi gerektirir.