Yapay Zeka ile Beraber Tiyatro Oyunu Yazıyoruz
Yapay Zeka ile Oyun Yazımında 2. Hafta
10 Haftada Tiyatro Oyunu Yazma Çalışmasında 2. Hafta.
Bir önceki hafta konumuzu belirleme ve benzer tiyatro oyunlarını araştırma, inceleme adımlarını tamamlamıştık bu hafta ise GBT-4o'nun verdiği aşamaların ikincisini yazıp yapay zekanın beğenisine sunacağız.
2. **Temayı Belirleyin:**
- Oyununuzun ana temasını belirleyin. Bu, hikayenizin merkezini oluşturacak konsepttir.
Geçen hafta belirttiğim filmleri izlerken bir uyarlamadansa daha çok Hamlet'in içerisinde barındırdığı sorulardan yola çıkarak bir şeyler üretmek istedim. Bu soruları ise şöyle oluşturdum.
1.Gerçek ile gerçek olmayan arasındaki fark nedir ? Gerçek nedir ?
2. Hayattımızdaki roller nedir, neden farklıdırlar ?
3. Gizli bir bilgiyi öğrendikten sonra neden gerçekleri açığa çıkarma ihtiyacı duyarız ?
4. İntikam nedir ?
5. İnsanlığın öğrendiği ilk gizli bilgi nedir ? Örneğin ; ölüm insan için gizli bir bilgi değil midir ?
Yazdığım bu soruları yapay zekaya sorup birisini seçmesini rica edeceğim. Seçtiği soru oyunumuzun temasını oluşturacak.
Gbt-4o'nuncevabı şu şekilde :
Eğer sizin için uygun olacaksa, "Gizli bir bilgiyi öğrendikten sonra neden gerçekleri açığa çıkarma ihtiyacı duyarız?" sorusunu seçebiliriz. Bu tema, izleyiciyi düşünmeye veya duygusal bir deneyime yönlendirebilir ve karakterlerinizin gelişiminde derinlik ve çeşitlilik sağlayabilir. Bu tema çerçevesinde derinlikli karakter analizleri ve olay örgüsü geliştirerek ilginç bir oyun oluşturabilirsiniz. Umarım bu seçim size ilham verir!
Gbt-4o'nun tercihi üçüncü sorudan yana oldu. Umarım bu seçim bize ilham verir!
Gemini'a gelecek olursak eğer onun ikinci aşaması şu şekildeydi :
2. **Konu Belirle:** Oyunun ne hakkında olduğunu belirleyin. Konu, oyunun temel mesajını veya amacını yansıtır.
Geçen hafta zaten Gbt-4o için konu belirlediğimden ötürü, Gemini'nın ikinci basamağını halihazırda geçen yazımda tamamlamış oluyorum.
Gelecek hafta oyun yazma aşamasının üçüncü basamağında görüşmek üzere.