FPS Dünyasının En İyi Oyun Motorlarından Source
Source 3 ile beraber Half Life 3 istiyoruz Valve, gereği yapılsın.
Hepimizin yakından tanıdığı Valve, 1999 yılında GoldSrc (Goldsource) oyun motorunu geliştirdi. GoldSrc'un temeli 90'lı yılların önemli ve öncü FPS oyunlarının (Doom, Quake ve bir dönem kendilerine geçmiş olan Wolfenstein ki serinin üçüncü oyunu Wolfenstein serisinin ilk 3D oyunudur) hem geliştiricisi hem de bu oyunların oyun motorunun geliştiricisi id Software'ye ait olan Quake Engine motoruna dayanıyor olsa da GoldSrc içinde Valve'a ait birçok kod barındırmaktaydı. Quake Engine'e göre büyük ölçüde değişmiş, gelişmişti ve daha iyi bir yapay zekâ ile daha iyi animasyonlara sahipti.
Günümüzde FPS denildiğinde aklınıza hangi oyunlar geliyor, Call of Duty mi veya Battlefield, belki de Valorant? Bu soruyu kime sorarsak soralım aynı cevabı alamayacağımız kesin fakat FPS türünün en iyisi veya iyileri denildiğinde aklınıza herhangi bir Valve oyunu gelmiyorsa ya yeni doğdunuz ya da mağarada yaşıyorsunuz. Zira oyun oynamayan insanlar bile Half Life adını bilirler.
Counter Strike, Team Fortress ve Left 4 Dead'i de bu adamların geliştirmiş olduğunu düşünürsek bu adamlar FPS türünün piri diyebiliriz. Peki nasıl yapıyorlar sihirlerini? Nasıl olur da kötü sayılabilecek oyunlarının sayısı bir elin parmağını geçmez? Bunun cevabı şirketten çok oyun motorları olan Source Engine'de gizli aslında. Bu oyun motorunun en önemli özelliği fiziklerinin aşırı gerçekçi olması. Böylece oyunlardaki gerçek hayatta da hareket ettirebileceğiniz türden her şey gerçeğe uygun şekilde hareket etmekte. CS Source'ta Dust 2 A'ya bomba kurup o varili hepimiz bombanın üstünü kapatmak için kullanmışızdır eminim (tek ben olamam). Bununla alakalı eğlenceli bir video:
Bunlarla sınırlı olmamakla beraber bu motorun yapabilecekleri sınırsız. Bugün Valve olmasa ama Source Engine var olsaydı dahi hepimizin adını duyduğumuz FPS oyunları yine de varolurdu. Hatta örnek olarak Titanfall'u versem?
Evet bildiğimiz o meşhur, bir türlü 3.'sü çıkmayan (Half Life ile aynı kaderin yolcusudur) Titanfall da Source Engine şaheserlerinden (Source kullanma şartlarında 3. oyunu çıkartmak yasak galiba).
Peki ama nasıl? Böylesine fizikten yoksun (Half Life ve Portal'a nazaran) bir oyun nasıl oluyor da bu fizik motoru ile geliştirilmiş oluyor? Cevabı basit. Eğer GTA 5'te sıkılırsanız mod yüklersiniz. Respawn Entertainment de aynen böyle yapıp motoru istedikleri şekile sokmak için ağır modifiye etmişler. Aynı şekilde Valve'ın Quake Engin'e yaptığı gibi.
Sadece Titanfall serisi değil aynı zamanda Apex Legends'da bu teknoloji ile geliştirildi. Evet iki oyun da güzel fast-paced shooter'lar lâkin aynı oyunu fizikleri Half Life 2 gibi olarak oynadığınızı düşünün. Bunlar tabii ki hayal çünkü Respawn Entertainment bugünlerde kendilerini Star Wars Jedi oyunları ile meşgul etmekte. Ve bu oyunlarda ne yazık ki Epic Games'e ait ve herkesin rahatlıkla kullanabildiği Unreal Engine'den yararlanmaktalar.
Kim bilir belki bir gün ağır modifiyeli ama fizikleri daha düzeltilmiş olan bir Source motoruyla yapacakları bir oyun Half Life'ı tahtından eder ya da Half Life'ın devam oyunu çıkar? Yazının sonuna gelmişken sizleri bu tatlı hayaller ile baş başa bırakıyorum.