Sen Büyümeye Bak: Baba-Oğul İlişkisinden Öte Bir Deneyim
Baba-oğul ilişkisinden ziyade pek çok noktaya dokunmaya çalışmış. Bu da seyircinin kendisinden birçok şey bulabileceğini gösteriyor.
Sen Büyümeye Bak filmi, önceki yapımı Sen Yaşamaya Bak ile bağlarını korurken, geniş bir tematik yelpazede izleyicileri derinden etkiliyor.
Sen Büyümeye Bak, Melisa ve Can'ın hayatlarına odaklanıyor. İlk film olan ,Sen Yaşamaya Bak, Melisa ve Can'ın mevcut hali, Can’ın babasız büyüdüğü bir ortamı gösterir. Melisa, Can’ı Fırat’a emanet ettikten sonra ölümcül bir hastalığa yakalanır ve Sen Büyümeye Bak filmi burada başlar. Fırat, Can’ın babası olduğunu öğrenir ve bir babalık yolculuğuna çıkar. Ancak, Fırat’ın babalığı kabulü ve Melisa'nın ölümünden sonraki yaşamı, filmde çeşitli sorunları ve duygusal zorlukları beraberinde getirir
Film, ilk yapım olan Sen Yaşamaya Bak’ın temalarını tekrar eder bir nitelikte. Senaryosunun benzer dramatik yapı üzerine kurulu olması, izleyicilerin bazı olayları tahmin etmesini kolaylaştırıyor. İlk filmde Fırat’ın Can’ın babası olduğunu öğrenme anı büyük bir sürpriz iken, bu filmde Sezen’in kardeşinin ölmüş olduğu bilgisi önceden tahmin edilebiliyor. Sezen karakterinin derinliği, izleyiciye eksik bilgiler sunarak, tahminler yapmaya yol açıyor.
Film, karakterlerin büyüme sancılarına ve yas sürecine odaklanıyor. Fırat, alkol ile baş etmeye çalışırken, Sezen ise kardeşini kaybetmesine rağmen bu acıyı yüzleşmeden yaşamaya devam ediyor. Can, annesinin gitmesini anlamlandırmaya çalışırken hayalperestliğini sürdürmeye çalışıyor. Film, büyüme ve kabullenme temalarını işlerken, karakterlerin acılarıyla yüzleşmelerinin önemini vurguluyor.
Film, toplumsal konulara ufak dokunuşlar yaparak akran zorbalığı gibi konuları ele alıyor. Ancak, zorbalıkla başa çıkma yöntemlerinin doğru şekilde sunulmaması, bu vurguları etkisiz kılabiliyor. Ayrıca, yan karakterlerin derinliğinin yetersiz olması, filmin dramatik etkisini sınırlıyor. Reyhan karakterinin varlığı, filmdeki dramatik yapı için sınırlı bir işlev görüyor.
Filmin en başarılı yönlerinden biri oyuncu performansları. Kaan Urgancıoğlu (Fırat), karakterinin derinliklerini başarılı bir şekilde yansıtırken, Melisa Aslı Pamuk (Sezen) ve Mert Ege Ak (Can) da etkileyici performanslar sergiliyor. Pamuk, Sezen’in gizemli havasını başarıyla ortaya koyarken, çocuk oyuncu olarak büyük bir performans sergiliyor.
Sen Büyümeye Bak (2023), Türk sinemasında önemli bir yapım olarak öne çıkıyor. Film, önceki yapımın temasını genişletirken, karakterlerin duygusal ve kişisel yolculuklarına odaklanıyor. Ancak, bazı konularda eksik kalan çözümler ve karakter derinliği eksiklikleri, filmi sınırlı kılabiliyor. Yine de, oyuncu performansları ve büyüme temasıyla etkileyici bir deneyim sunuyor.